
Prowadząc sklep internetowy chcemy mieć jak najlepsze wyniki sprzedaży. Żeby jednak sklep internetowy przynosił właścicielowi satysfakcję i klienci byli zadowoleni, warto go dobrze zaprojektować.
Prosty sklep internetowy
Przede wszystkim sklep internetowy jest dla klientów, a nie odwrotnie. Najlepszym pomysłem jest zaprojektowanie jego struktury intuicyjnie czyli tak aby zakupy w nim były proste i szybkie. Klient szybciej zrezygnuje z zakupów niż będzie przez kilkanaście minut szukał w gąszczu podobnych produktów swojego wymarzonego. Dobrze sprawdzi się wyposażenie e-sklepu w szybką wyszukiwarkę po nazwie lub produkcie. Oszczędzi to klientowi czas i nerwy, a nam zwiększy sprzedaż. Dobry sklep internetowy jest też prosty w obsłudze przez zwykłego klienta. Kupując lubimy mieć wszystko na jednej stronie – od początku aż do końca transakcji. Czyli jeśli na jednej stronie umieścimy najpopularniejsze kategorie produktów wraz z informacjami o dostawie, płatności i zwrotach, z pewnością klienci to docenią. Kupując nie mamy czasu na szukanie oddzielnie produktów oraz regulaminu sprzedaży wysyłkowej.
Wartościowe opisy
Inną ważną kwestią są czytelne opisy produktów. Jeśli klient szuka konkretnej rzeczy chce znać w pierwszej kolejności jego podstawowe cechy. Jeśli pierwsze zdania go zainteresują, przeczyta cały opis i zrobi zakupy. Opis powinien być zwięzły, prosto napisany i na temat. Nikt nie lubi czytać długich opisów i naszpikowanych trudnym słownictwem branżowym. Proste rozwiązania przynoszą najlepsze rezultaty. W ten sposób klient czuje, że jest równym Tobie partnerem, a nie tylko zwykłym , potencjalnym klientem
Klient w sklepie internetowym chce czuć, że panuje nad sytuacją. Dlatego struktura sklepu powinna być przyjazna klientowi i intuicyjna. Zapewnij to w swoim sklepie klientowi na jedno kliknięcie myszki, a zobaczysz efekty… Świetnym przykładem takiego sklepu jest brytyjka. Jest prosty, intuicyjny i nieskomplikowany. Polecam go przy tworzeniu waszych własnym e-sklepów.